LPU 67 Thermo – brama energooszczędna
Firma Hörmann ma bogatą ofertę dobrze izolowanych termicznie bram garażowych. Oprócz bram segmentowych o grubości 42 mm, które doskonale sprawdzają się w garażach umieszczonych w bryle domu, proponuje jeszcze cieplejsze bramy LPU 67 Thermo.
To propozycja dla inwestorów, którzy z różnych względów chcą utrzymać stałą, wysoką temperaturę powietrza w garażu. Poza dobrą izolacją ścian i sufitu przylegających do części mieszkalnej oraz ciepłymi drzwiami między garażem a domem muszą oni pomyśleć również o ograniczeniu strat ciepła przez powierzchnię bramy. Brama LPU 67 Thermo, zbudowana z segmentów o grubości 67 mm z przegrodą termiczną, jest w takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem.
Gruba, szczelna i bezpieczna
Jednakowa grubość segmentów bramy LPU 67 Thermo, podobnie jak bramy LPU 42, zachowana jest na całej ich powierzchni. Ponadto brama wyposażona jest w podwójne uszczelki wargowe na łączeniach segmentów oraz w podwójną uszczelkę progową. Dzięki temu współczynnik przenikania ciepła U dla pojedynczego segmentu wynosi 0,33 W/(m2K), a dla zamontowanej bramy o wymiarach 5000 x 2225 mm, 1,0 W/(m2K). Tak dobrą izolacyjność bramy możemy jeszcze poprawić, jeśli zamontujemy ją wraz z zestawem ThermoFrame, który tworzy specjalny profil z tworzywa sztucznego z dodatkowymi uszczelkami. Zabieg ten zapewni termiczne oddzielenie ościeżnicy bramy od ściany budynku i może zwiększyć izolacyjność zamontowanej bramy nawet o 10 %.
W bramie LPU 67 Thermo w obszarach mocowania okuć zastosowano potrójne wzmocnienie z blachy. Brama posiada też zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem palców, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz.
Oferowana jest w dwóch rodzajach przetłoczeń: średnich i szerokich, z powierzchnią Silkgrain, w dowolnym kolorze RAL oraz w trzech wariantach okleiny Decograin. Inwestorom, którym zależy na jej eleganckim wyglądzie także od wewnątrz, Hörmann proponuje bramę LPU 67 Thermo w wykonaniu Premium, z podwójnymi rolkami, okuciami i prowadnicami malowanymi proszkowo w kolorze białoszarym.
Czujnik wilgotności powietrza
Należy jednak pamiętać, że im grubsza i szczelniejsza brama – tym większa możliwość wzrostu wilgotności powietrza w garażu. Projektanci firmy Hörmann pomyśleli i o tym, dlatego skonstruowali innowacyjny system zapewniający jego wentylowanie. Czujnik klimatyczny pozwala na automatyczne uchylanie bramy przy określonej wilgotności powietrza w garażu. To zapobiega powstawaniu np. pleśni czy korodowaniu auta zimą. Wietrzenie odbywa się przy zamkniętej bramie, poprzez uchylenie tylko najwyższego segmentu. Inteligentny system czujników umożliwia zaprogramowanie różnych opcji, np. wentylację tylko w dzień lub jej brak, gdy wilgotność powietrza na zewnątrz będzie większa niż w garażu. Aby taki komfort był możliwy, brama musi być wyposażona w odpowiedni napęd z system BiSecur.

Budowa segmentu bramy LPU 67 Thermo
Rozdzielone termicznie panele o grubości 67 mm
Zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem palców
Potrójne wzmocnienie z blachy w obszarze mocowania okuć
Podwójna uszczelka wargowa na łączeniach segmentów


Brama LPU 67 Thermo w wersji Premium ma okucia i szynę bieżną w kolorze białoszarym. To zapewnia jej elegancki wygląd także od wewnątrz.


Do garaży z grubymi i szczelnymi bramami firma Hörmann oferuje innowacyjny system zapewniający ich wentylowanie. Wietrzenie odbywa się poprzez uchylenie najwyższego segmentu.
Więcej informacji:
www.hormann.pl • infolinia 801 500 100
Komentarze
Brak komentarzy
Musisz być zalogowany aby dodawać komentarze.